Telenet neemt Sitel Geel dan toch niet over
Telenet heeft na onderzoek van de boeken beslist om af te zien van de overname van het contactcenter Sitel in Geel.
Telenet heeft na onderzoek van de boeken beslist om af te zien van de overname van het contactcenter Sitel in Geel.
In april maakte Telenet bekend dat het van plan was om het contactcenter Sitel in Geel over te nemen. Tijdens de ‘due diligence’ – de periode waarin Telenet het recht heeft om de boeken te onderzoeken – doken volgens woordvoerder Stefan Coenjaerts enkele zaken op waardoor enkele vooraf gedefinieerde doelstellingen op losse schroeven kwamen te staan. Uiteindelijk is in onderling overleg met Sitel besloten om de transactie niet verder te zetten.
Stefan Coenjaerts benadrukt overigens dat de callcenterstrategie van Telenet niet wijzigt: “We blijven beroep doen op de diensten van Sitel in Geel en blijven daarnaast eigen contactcenters uitbouwen.” In Aalst opende reeds een callcenter met ongeveer 50 werknemers en volgende week start het tweede Telenet-center in Sint-Truiden. Op langere termijn is daar plaats voor een 90-tal werknemers.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier