Telenet wint veldslag in reclameoorlog met Belgacom

Telenet heeft in kort geding de rechtszaak gewonnen die het had aangespannen tegen Belgacom. Telkens wanneer Belgacom TV (vanaf woensdag) vertelt dat een abonnement op digitale tv bij hen 25 procent goedkoper is dan een analoog tv-abonnement moet het 10.000 euro ophoesten.

Telenet heeft in kort geding de rechtszaak gewonnen die het had aangespannen tegen Belgacom. Telkens wanneer Belgacom TV (vanaf woensdag) vertelt dat een abonnement op digitale tv bij hen 25 procent goedkoper is dan een analoog tv-abonnement moet het 10.000 euro ophoesten.

In november pakte Belgacom TV uit met een vergelijkende reclamecampagne. De aanbieder van digitale televisie liet verstaan dat een abonnement op digitale tv 25 procent goedkoper is dan een traditioneel analoog tv-abonnement voor iedereen die al een internetabonnement heeftbij Belgacom. Dat soort vergelijkende reclame mag in België, maar er hangen voorwaarden aan vast. Ze mag niet misleidend zijn en moet producten en diensten vergelijken die in dezelfde behoeften voorzien of voor hetzelfde doel bestemd zijn.

Belgacom heeft niet aan die voorwaarden voldaan, oordeelt de rechter in kort geding. Telenet had de rechtszaak aangespannen, terwijl het ondertussen met een nog hardere campagne reageerde. Telenet spande tegelijk een rechtszaak aan ten gronde. De verhoren daarvoor vinden plaats in januari en de uitspraak wordt eind februari verwacht. Tot dan moet Belgacom TV een dwangsom van 10.000 euro betalen telkens als de campagne vanaf woensdag nog gebruikt wordt. “We leggen ons voorlopig neer bij de beslissing van de rechter”, aldusJan Margot, woordvoerder van Belgacom, dat ook de uitspraak ten gronde zegt af te wachten.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content