Toename tableteigenaars goed voor Belgische e-commerce

België telt in 2013 drie keer meer tableteigenaars dan in 2012, zegt Deloitte. Dat zorgt ook voor een toename van de Belgische e-commerce.

Uit een onderzoek van Deloitte naar het mobiele consumentengedrag in ons land, blijkt dat België zich naast Frankrijk, Duitsland en de VS in de kopgroep van tableteigenaars nestelt. 30 procent van de Belgen bezit in 2013 een tablet , tegenover 12 procent in 2012.

55-plussers

Vooral in de leeftijdscategorie van de 55-plussers steeg het aantal tableteigenaars explosief – met 300 procent tegenover 2012. De onderzoekers verwachten dat volgend jaar 50 procent van de Belgen een tablet zal bezitten.

E-commerce

En meer tableteigenaars zorgen voor een toename van de Belgische e-commerce, zo blijkt. Deloitte ziet immers een verband tussen de toename van het aantal mobiele consumenten en de aankoop van producten via internet. 57 procent van de Belgen kocht het afgelopen jaar een product of dienst via internet, en onder invloed van mobiele apparaten ziet het onderzoek van Deloitte dit percentage nog toenemen omdat winkeliers nog meer gaan inspelen op deze trend.

De Belg houdt voorlopig nog vast aan Wi-Fi om verbinding te maken met internet, aldus Deloitte. “Maar naarmate meer operatoren commerciële aanbiedingen ontwikkelen en hun 4G-netwerk uitrollen, zal daar verandering in komen”, luidt het. (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content