Toshiba Benelux wil aantal partners verdubbelen

Technologieproducent Toshiba kan terugkijken op een relatief succesvol jaar na vorig jaar de Benelux-kantoren gecentraliseerd te hebben in Breda. Het bedrijf mikt vanaf nu op een verdubbeling van het aantal resellers in zijn partnerkanaal om de verkoop op te drijven.

“De centralisatie in Breda was een strategische keuze om tot meer synergieën te komen in de Benelux,” vertelt ons Dirk Thomaere, general manager van Toshiba Benelux. “We plukken er, nu een jaar later, de vruchten van. Ons marktaandeel is ‘double-digit’, 14 procent, zoals we hadden gehoopt, en de klantentevredenheid is de hoogte in gegaan. We hebben 15 procent minder klachten en bij een rondvraag bij de resellers krijgt Toshiba de tweede plaats bij de ‘favoriete verkopers’.”Sinds 2004 is het aantal resellers bij Toshiba met de helft gegroeid. Thomaere meldt dat het doel is om het huidige aantal partners, zo’n 600 à 700, te verdubbelen. Daarvoor lanceert het bedrijf een specifiek partnerprogramma. Dat houdt onder meer financiële ‘incentives’ in, ondersteuning van een specifieke account manager en geregelde informatiesessies. Thomaere: “De verkoop van het aantal eenheden is met zestig procent gestegen, maar omdat de prijs van de producten daalt, ondervond onze omzet niet dezelfde ‘boom’.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content