Twitter haalt analysetool Gnip in huis
Twitter gaat voortaan zijn eigen data analyseren. Het neemt dataverwerker Gnip over voor een onbekend bedrag.
Twitter gaat voortaan zijn eigen data analyseren. Het neemt dataverwerker Gnip over voor een onbekend bedrag.
De overname laat twitter toe om de data van de vijfhonderd miljoen dagelijkse tweets beter te analyseren en die informatie aan te bieden aan bedrijven of overheden. Volgens Reuters steeg de koersprijs van het bedrijf na de overname met elf procent, de grootste stijging sinds de beursgang in november.
Gnip bestaat sinds 2008 en werkt al vier jaar samen met Twitter, maar ook met andere sociale netwerken zoals Reddit, Tumblr, WordPress en Foursquare. Door de overname vist Twitter nu wel in de vijver waar partners van het bedrijf, andere dataverwerkers, actief zijn.
Los van de overname maakte Twitter nog bekend dat het Daniel Graf aanstelt als hoofd consumer product development. Dit ter vervanging van Michael Sippey die begin dit jaar vertrok. Graf werkte tot voor kort bij Google waar hij verantwoordelijk was voor de Google Maps app.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier