Twoo na acht maanden al zesde grootste datingsite
Uit cijfers van marktonderzoeker ComScore blijkt dat Twoo, de acht maanden geleden gelanceerde datingsite van het Belgische Massive Media, op nummer zes staat wereldwijd.
Uit cijfers van marktonderzoeker ComScore blijkt dat Twoo, de acht maanden geleden gelanceerde datingsite van het Belgische Massive Media, op nummer zes staat wereldwijd.
De in maart gelanceerde site groeide met 1.000 procent tussen juni en november 2011. Twoo telde in december 2,88 miljoen maandelijks actieve gebruikers en ruim 800.000 unieke gebruikers per dag. Met 3.832.000 unieke bezoekers in november staat Twoo wereldwijd op nummer zes. “Eigenlijk op vijf, want Match.com en MeetIC Match zijn eigendom van hetzelfde bedrijf”, verduidelijkt Lorenz Bogaert, ceo van Massive Media, het bedrijf dat ook achter sociale netwerksite Netlog zit. “Twoo staat sneller dan verwacht in de top tien, sinds de zomer steken we er al onze energie in.”
Twoo verschilt volgens Bogaert fundamenteel van andere datingsites. “Die maken meestal gebruik van oudere technologieën en methodes, zoals uitgebreide vragenlijsten. Wij doen aan een zeer snelle en open vorm van dating, zoals op straat of op café, met mensen uit de buurt dus, maar dan wel online of mobiel.”
Het gebruik van de datingsite is gratis tot drie conversaties per dag. Een “Diamond Twoo account”, dat tien gesprekken per week toelaat, kost twee euro. Twoo wordt gebruikt in 35 landen en is beschikbaar in 20 talen. Twoo inactiveert niet gebruikte accounts na drie maanden en modereert actief.
Twoo’s grotere broer Netlog groeit ook nog steeds, in november telde Netlog 17,6 miljoen unieke gebruikers.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier