Unified communications profiteert van crisis

De markt voor unified communications is uitstekend geplaatst om van de crisis te profiteren. Dat zegt onderzoeksbureau IDC.
De markt voor unified communications is uitstekend geplaatst om van de crisis te profiteren. Dat zegt onderzoeksbureau IDC.
Volgens recent onderzoek van IDC was de totale markt voor unified communications in Europa goed voor 2,6 miljard dollar in 2008. Tegen 2013 zou dat oplopen tot 13,5 miljard.
“In een moeilijke technologische markt waar de uitgaven in elkaar storten, is er een duidelijke opportuniteit weggelegd voor oplossingen die op korte termijn bijvoorbeeld de reiskosten terugdringen”, zegt Chris Barnard, research director voor de telecomsector bij IDC.
Naast de kostenbesparingen, ziet IDC ook een duidelijke driver in het groene thema dat in Europa nog volop aandacht wint. Vooral in high-end videoconferencing kan dit een belangrijk argument vormen.
Op langere termijn is de echte uitdaging voor UC om de stap te zetten naar ‘communications event management’ platformen die ondernemingen moeten toelaten om nieuwe applicaties te bouwen en bestaande toepassingen te verbeteren. Het doel? De bedrijfsprocessen rond ‘voice’ stroomlijnen én daardoor de productiviteit van de medewerkers verhogen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier