
Update: Problemen met Office 365 opgelost
Verschillende gebruikers ondervinden momenteel problemen met Office 365. Microsoft belooft een snelle oplossing.
De problemen worden bevestigd door Microsoft. Daar klinkt het dat de problemen zich vooral rond de UK bevinden. Al merken we dat ook Belgische en Nederlandse gebruikers. Onder meer bij de Artveldehogeschool, niet kunnen inloggen.
Microsoft zegt tegenover onze redactie dat het op de hoogte is van het probleem en verwacht in het komende half uur met een oplossing te komen. De oorzaak van het probleem is nog niet bekend.
Op Twitter circuleren ook meldingen van gebruikers die niet kunnen inloggen op Azure. Al lijken die minder vaak voor te komen.
@ArteveldehsGent al de hele ochtend geen toegang tot Mijn Dinar en Office 365, fixen graag! pic.twitter.com/Girzr0Ti4V
— yne. (@her0ynee) 2 december 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Grrrrr, #office365 ligt plat. Geen schoolmail. Best vervelend als je net iets nodig hebt.
— Rick Broeren (@RickBroeren) 3 december 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Update 12.20 uur:
Volgens een statuspagina van Microsoft ligt het probleem bij Azure Active Directory en treft hoofdzakelijk Noord- en West-Europa. Op dit moment is er nog geen oplossing.
Update 14.30 uur:
Microsoft zegt op zijn statuspagina dat het om een configuration error bij Azure Active Directory gaat. Het bedrijf probeert dit nu op te lossen met een juiste configuratie maar vooralsnog blijven een groot aantal gebruikers doorheen Europa problemen ondervinden met diensten gekoppeld aan Azure.
Update: 15.40 uur:
Volgens Microsoft werkt alles weer naar behoren.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier