Vasco opent kmo security-offensief

Authenticatiespecialist Vasco start met zijn Digipass Easy Pack gamma een security-offensief naar kmo’s, en blikt stevig vooruit naar een toekomst met meer authenticatie-servicebedrijven.

Het groeiend aantal mobiele werknemers en hun transacties, gekoppeld aan dreigingen als phishing en id-diefstal, noopt tot sterkere vormen van authenticatie door gebruikers. Het aanwenden van ‘tokens’ (of andere middelen als smartcards etc) overstijgt evenwel gewoonlijk de technologische kennis of middelen van de meeste kmo’s. Met Digipass Easy Pack introduceert Vasco een gamma van totaalpakketten – software en tokens – zodat ook de kleinste bedrijven letterlijk ‘off the shelf’ een oplossing voor specifieke problemen kunnen aanschaffen en zelf installeren, klinkt de boodschap.Een eerste pakket is bestemd voor MS Outlook Web Access, en bevat naast de nodige Vacman middleware (geen clientsoft nodig) ook 10 tokens (Digipass GO3). Dozen met bijkomende tokens zijn eveneens verkrijgbaar.Eens de bijhorende basissoftware is geïnstalleerd kan die later ook nog voor bijkomende diensten worden aangewend, wat meteen ook een onderdeel is van de strategie die Jan Valcke, president en coo van Vasco, nastreeft. Op termijn wil de producent van tokens immers de nadruk leggen op zijn software voor authenticatieservices én naast de banksector in nog heel wat meer sectoren zijn aanwezigheid uitbouwen. Jan Valcke ziet ook een stevige toekomst in bedrijven die authenticatiediensten aanbieden voor derden, onder meer ten behoeve van kleinere bedrijven en/of individuen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content