Waarom Snapchat 20 miljard waard is

© SD

Vorige week haalde Snapchat nog eens 1,8 miljard dollar op bij investeerders. Door die laatste investeringsronde is het bedrijf nu 20 miljard dollar waard met een omzet van 59 miljoen dollar. Hoe komt dat?

Onder jonge Amerikanen is Snapchat al het belangrijkste sociale netwerk en ook in Europa is het bezig aan een opmars. Snapchat begon als een berichtendienst waarmee foto’s verstuurd konden worden die na een paar seconden verdwijnen, maar transformeert steeds meer naar een chatapp en sociaal netwerk.

Het is bij jongeren zelfs al Instagram voorbij, dat lange tijd op kop lag bij de jongste generatie. Maar terwijl Snapchat onder tieners floreert, blijven adverteerders achter ten opzichte van andere sociale media. Uit recent onderzoek blijkt dat die eerder naar Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn én Pinterest stappen dan Snapchat.

De waarde die Snapchat nu opgeplakt krijgt komt dan ook vooral uit de enorme groeispurt die het vast kan blijven houden. Het laatste jaar kon het ieder kwartaal met 50 procent groeien, blijkt uit een investeerderspitch die uitlekte. Eind 2015 had het sociale netwerk 110 miljoen dagelijkse gebruikers die samen naar 10 miljard video’s per dag keken.

(WK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content