Website LinkedIn gaat op de schop

LinkedIn gaat zijn website flink onder handen nemen. Het zakelijke sociale netwerk hoopt met een nieuw design gebruikers langer op de site te kunnen houden, schrijft Fortune. Naast een vernieuwde site, komt het door Microsoft overgenomen bedrijf ook met online cursussen.

De nieuwe website gaat qua design in de maat lopen met de mobiele apps van LinkedIn. Op tablets en smartphones kreeg het sociale netwerk eerder dit jaar al een flinke opfrisbeurt. Op het ‘nieuwe LinkedIn’ komt de nadruk meer te liggen op de tijdlijn van gebruikers. Daarmee lijkt het zakelijke netwerk nadrukkelijker te willen gaan concurreren met Facebook en Twitter. Ook is het volgens Fortune een manier om aantrekkelijker te worden voor een jonger publiek.

Chatbots

Onderdeel van make-over is de toevoeging van chatbots. Deze bots kunnen op verschillende manieren worden ingezet. Zo kan een bot worden aangeroepen als assistent tijdens een chatgesprek. Als je bijvoorbeeld met iemand aan het chatten bent over een afspraak, kun je een bot naar een geschikte tijd in beide agenda’s laten zoeken. Voor het maken van de chatbots, lijkt Microsoft de aangewezen partij.

Voor de onlinecursussen werkt LinkedIn samen met Lynda.com.

(ANP/WK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content