Webwinkels hopen graantje mee te pikken van solden

Pieterjan Van Leemputten

Belgische webwinkels gaan er van uit dat ook zij meer zullen verkopen in de soldenperiode. Voor tickets en toerisme is dat echter niet het geval.

Belgische webwinkels gaan er van uit dat ook zij meer zullen verkopen in de soldenperiode. Voor tickets en toerisme is dat echter niet het geval.

De online handelaars verwachten vooral dat mode en accessoires online scoren tijdens de solden gevolgd door multimedia & elektronica, hard- en software en tuinbenodigdheden. Al wordt vrijwel overal een meerverkoop verwacht. Niet geheel onlogisch gezien Belgische webshops vorig jaar zeven procent van de jaaromzet werd gemaakt tijdens de zomersolden.

De cijfers zijn afkomstig van een rondvraag bij 432 online winkels door BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars. Opvallend genoeg geeft de rondvraag niet aan dat ook tickets en andere toeristische aankopen beter zullen verkopen.

Solden komen verder uit de kledingverkoop maar vandaag doen ook andere handelaars er aan mee en webshops zijn daar geen uitzondering op. “De sector van e-shops weet steeds beter haar troeven uit te spelen”, zegt BeCommerce-voorzitster Patricia Ceyssens. Zo focust de sector fel op haar troeven zoals het gemak van thuis te kopen en prijzen te vergelijken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content