Weer meer telecomklachten dan vorig jaar

In 2007 werden tot nu toe zowat 23.000 klachten ingediend bij de federale Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Dat zijn er nu al enkele duizenden meer dan vorig jaar.

In 2007 werden tot nu toe zowat 23.000 klachten ingediend bij de federale Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Dat zijn er nu al enkele duizenden meer dan vorig jaar.

Het bericht staat in La Dernière Heure. Volgens de Franstalige ombudsman Jean-Marc Vekeman gaat het grootste deel van de klachten over de kosten die moeten worden bepaald bij de opzegging van een contract om over te stappen naar een andere aanbieder. Dat probleem doet zich vooral voor bij mobiele operatoren.

Een andere ergernis is de mist die telecomaanbieders blijken te spuien rond hun contracten en tarieven. In 2007 werden ook de eerste klachten ingediend rond Belgacom TV, al is niet helemaal duidelijk wie die klachten moet behandelen: de ombudsman voor telecom of die van de gemeenschappen (bevoegd voor de kabel).

In 2006 waren er welgeteld 20.422 klachten. Dat waren er al een derde meer dan in 2005.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content