Worldline wil “impact evalueren” met ondernemersorganisaties na panne

Worldline, beheerder van elektronisch betaalverkeer, heeft naar eigen zeggen al een aantal handelsfederaties gesproken. over de panne van 23 december.

Worldline, beheerder van elektronisch betaalverkeer, heeft naar eigen zeggen al een aantal handelsfederaties gesproken. over de panne van 23 december.

“We gaan alle stakeholders contacteren om samen de impact te evalueren”, zegt woordvoerder Bram Boriau. “We willen de vertrouwensrelatie in stand houden.”

Maandag verliep betalen met de bankkaart tussen 16.00 en 18.30 uur erg moeizaam door een panne bij Worldline. Oorzaak was “een uitzonderlijk materieel mankement“. Meer uitleg kan het bedrijf daarover nog niet geven. “We zitten nog in de fase van analyse. We willen het plaatje volledig bekijken”, zegt Boriau.

Unizo bevestigt dat er contact is geweest met Worldline, maar dan enkel om een vergadermoment af te spreken. De agenda’s worden nog naast elkaar gelegd om dat te plannen. In elk geval blijft Unizo een compensatie vragen. De ondernemersorganisatie is nog volop bezig met het inventariseren van de schade, wat volgens een woordvoerder geen eenvoudige klus is.

Worldline is de betalingsdivisie van Atos. Een klein jaar geleden klonk het daar nog dat Worldline verzelfstandigt werd als bedrijf. Zo wil het zijn ambitie waarmaken om de Europese marktleider te worden voor betaal- en handelstransacties. (Belga/PVL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content