Yahoo koopt mobiel advertentieplatform
Het Amerikaanse internetbedrijf Yahoo neemt het advertentieplatform Flurry over. Flurry is actief int het analyseren van mobiele data, vooral voor advertentiedoeleinden.
Het Amerikaanse internetbedrijf Yahoo neemt het advertentieplatform Flurry over. Flurry is actief int het analyseren van mobiele data, vooral voor advertentiedoeleinden.
Met de overname wil Yahoo zijn belang op de mobiele markt opkrikken. Yahoo zelf zwijgt over de overnameprijs, maar volgens de Walls Street Journal spreekt een bron van een bedrag van 200 miljoen dollar.
Het in San Francisco gevestigde Flurry is al jaren actief met het analyseren van mobiele data. Die data kunnen dan dienen voor advertenties op mobiele sites en in apps. Volgens Flurry zijn er intussen 170.000 app-ontwikkelaars die het platform gebruiken. Yahoo nam de afgelopen tijd al veel andere bedrijven over. Onder meer Tumblr, browser Rockmelt en nieuws-app Summly werden de afgelopen maanden al door Yahoo gekocht.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier