Zoo van Johannesburg heeft das als social media manager
BG, de honingdas, stuurt via sensoren in zijn verblijf allerhande tweets de wereld in en zet zo de dierentuin van Johannesburg op de kaart.
Een honingdas in de dierentuin van Johannesburg heeft zopas promotie gemaakt. Niet alleen is het dier de mascotte van de Zoo, hij is sinds kort ook de social media manager van het dierenpark.
Onder de Twitterhandle @zootweetslive stuurt BG de das dagelijks een aantal tweets de wereld in en dit dankzij de samenwerking tussen het digitale agentschap Hellocomputer en techneut Tom van den Bon van BinarySpace. Zij ontwikkelden een ingenieus systeem van diervriendelijke bewegingssensoren die over heel het verblijf van de das opgesteld zijn en een draadloze connectie maken met een server die verschillende vooropgestelde tweets bevat. Simpel gesteld: wanneer BG zich in zijn eetgedeelte bevindt zal er een voedselgerelateerde tweet worden verstuurd.
Dankzij het diervriendelijke systeem en de grappig opgestelde tweets is de stunt van de Zuid-Afrikaanse zoo een groot succes. De verzorgers denken er zelfs aan het systeem in meerdere dierenverblijven te installeren. “Mensen gaan naar de zoo om informatie te krijgen over de dieren, dus leek het ons logisch dat een dier onze communicatie zou doen”, aldus de zoo van Johannesburg aan DMMA.
Bekijk hier hoe BG de twitterverse voorziet van updates:
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
(KS)
Extra: dat het internet gek is op de honingdas wisten we natuurlijk al langer..
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier