Digitale projecten getest: zien is geloven

Vanroey.be
Advertorial

Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

11 september 2019, 12:28 Bijgewerkt op: 17 augustus 2022, 07:38

Nieuwe technologie biedt kansen. Maar even goed botst de introductie van die technologie bij een bedrijf nog vaak op een praktische drempel. Het Experience Center van VanRoey.be neemt die drempel weg door concreet te tonen wat technologie kan.

“Industrie 4.0 is vandaag realiteit”, zegt Pat Van Roey, general manager van de gelijknamige IT-dienstverlener uit Turnhout. “Ieder bedrijf staat voor een digitale transformatie. Onze klanten weten dat wel, maar zien vaak niet hoe ze dat traject concreet moeten aanvatten.” Dat is precies waar het Experience Center een antwoord op biedt. “Er wordt veel over digitalisering en Industrie 4.0 gepraat. Maar hier zie je concreet wat dat betekent”, klinkt het.

Digitale projecten getest: zien is geloven

General manager Pat Van Roey: “In het Experience Center krijgen bedrijven inzicht in wat nieuwe technologie voor hun concrete bedrijfsprocessen kan betekenen.”

En dus nodigde het bedrijf op 5 september klanten, prospecten en partners uit voor de feestelijke opening van het Experience Center te Geel. “We presenteren het als een inspiratiehub”, verduidelijkt Pat Van Roey. “Zie je als bedrijf een opportuniteit rond een digitaal project, dan kun je dat hier bij ons komen testen.” VanRoey.be reikt daarmee een platform aan dat het experiment met digitalisering moet vereenvoudigen.

Tanker en speedboot

In de digitale wereld geldt meer dan ooit dat een bedrijf met twee snelheden moet werken. Enerzijds moet het bedrijf kunnen vertrouwen op de efficiënte uitvoering en ondersteuning van zijn vertrouwde kernactiviteiten. Anderzijds is er nood aan strategisch experiment. “Het is het verhaal van de tanker en de speedboot”, zegt Pat Van Roey. “De tanker staat voor de corebusiness van de onderneming. Die verander je niet zomaar van koers. Maar even goed heeft het bedrijf speedbootjes in het water nodig. Die zijn wel heel wendbaar.”

Dat is precies waar VanRoey.be met zijn center op mikt. Bedrijven krijgen er de mogelijkheid om op een eenvoudige manier en in een veilige omgeving met nieuwe technologie te experimenteren, zonder de vertrouwde business daarbij te verstoren. “De dingen die je in je hoofd hebt, maar waarvan je de concrete resultaten niet echt kunt inschatten, kun je bij ons met eigen ogen zien werken”, legt Pat Van Roey uit.

Digitale projecten getest: zien is geloven

Concrete cases

Tijdens de officiële opening van het Experience Center kregen de gasten via verschillende proefopstellingen alvast een voorsmaakje van de mogelijkheden. Concreet was er onder meer een opstelling te zien rond het laagdrempelige gebruik van artificiële intelligentie in de context van het Internet of Things. De proof of concept toonde aan hoe VanRoey.be machines connecteert met het internet, data verzamelt over hun werking, die data analyseert en vertaalt in een realtime dashboard. Met de informatie die via het dashboard beschikbaar is, kan een bedrijf dan de afstelling en het onderhoud van zijn machinepark optimaliseren. Andere proefopstellingen toonden onder meer hoe de medewerkers van een bedrijf efficiënter kunnen vergaderen en samenwerken, of zelf snel apps kunnen bouwen.

Digitale projecten getest: zien is geloven