Digitale transformatie bij de MIVB

STIB-MIVB
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

16 oktober 2019, 14:19 Bijgewerkt op: 17 augustus 2022, 07:39

De beschikbaarheid van nieuwe, digitale technologie verandert de manier waarop we leven en werken. Bij de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB werkt de digitale transformatie door op verschillende niveaus.

In de eerste plaats is er de manier waarop de digitalisering deel uitmaakt van de leefwereld van de klant. Reizigers willen zich op een zo eenvoudig mogelijke manier verplaatsen, waarbij ze verschillende vervoersmodi combineren: niet alleen trein, tram, bus en metro, maar ook nieuwe vervoersmiddelen, zoals deelfiets en deelstep. De MIVB werkt aan oplossingen – onder meer voor de verkoop van vervoersbewijzen – die het mogelijk moeten maken om heel makkelijk tussen verschillende vervoersmiddelen te schakelen.

Tegelijk vindt er ook een digitale transformatie plaats die leven en werk van de eigen medewerkers verandert. “We zijn een overheidsbedrijf”, zegt Akin Tatar, directeur Service Delivery bij de MIVB. “Het is onze plicht het beschikbare belastinggeld zo optimaal mogelijk in te zetten.” Dat gebeurt onder meer via het gebruik van nieuwe technologie, die de IT-afdeling doorgaans als eerste test.