Waeg, an IBM Company, surft op de Salesforce-golf

Innovatie en wendbaarheid als antwoord op revolutie financiële sector

Waeg
Waeg
Advertorial

Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

22 april 2024, 06:00 Bijgewerkt op: 22 april 2024, 08:37

De digitale transitie, een almaar strikter regelgevend kader en de hoogste servicevereisten: de financiële sector beleeft bijzonder uitdagende tijden.

Waeg, an IBM Company, helpt als Salesforce Platinum Consulting Partner zijn klanten surfen op de golf van de digitale transformatie. “Met de expertise van onze senior consultants en de technische knowhow van IBM bieden we voor onze klanten een succesvol antwoord op de voortdurend veranderende eisen en verwachtingen van de markt”, verduidelijkt Financial Services Director Philippe Bauwens.

Philippe Bauwens – Financial Services Director

Waeg telt acht kantoren in zeven Europese landen en is toonaangevend binnen het Salesforce-ecosysteem. Het adviesbureau met hoofdzetel in Brussel opereert sinds 2021 onder de vleugels van IBM, waardoor het zijn expertise nog verder heeft uitgediept. Het DNA van Waeg is sterk verweven met de surffilosofie. Niet toevallig betekent de bedrijfsnaam ‘golf’ in Oud-Engels. “We benaderen alles wat we doen vanuit het perspectief van een surfer, die de perfecte golf vindt en vangt”, zegt Philippe Bauwens.

Digitale strategie en technologische knowhow

Die metafoor vertaalt zich ook naar de bedrijfsarchitectuur van Waeg. Het bedrijf fungeert voor zijn klanten als een speedboot op het vlak van innovatie en vormt samen met de technische infrastructuur en schaal van moederschip IBM een krachtige vloot. Net die unieke combinatie vormt binnen de consultancywereld een onderscheidende factor. “We beschouwen digitale transformatie als een en-enverhaal: het gaat om zowel de digitale strategie als de technologische laag. Onze dienstverlening en expertise bevinden zich op het kruispunt van beide assen. Daardoor kunnen we onze klanten optimaal bijstaan in hun streven naar een gestroomlijnde klanten- en medewerkersbeleving, met een maximale visibiliteit en efficiëntie.”

Snelle en meetbare bedrijfsresultaten

Waeg biedt een volledig spectrum van Salesforce consulting services, van advies over digitale strategie, business-to-business commerce, marketing automation en customer experience design tot implementatie en managed services. “We vertalen de kracht van Salesforce in snelle en meetbare bedrijfsresultaten. Om dat te bereiken, gooien we onze kernwaarden in de strijd: integriteit, betrokkenheid en uitmuntendheid”, stelt Philippe Bauwens.

Waeg stelt enkel senior consultants ter beschikking voor zijn klanten en maakt zich sterk dat het meteen de aangewezen oplossing oplevert. “Want het zijn net de herhaaldelijke implementatiepogingen die consultancykosten vaak boven het vooropgestelde budget doen oplopen, tot grote frustratie van de betrokken bedrijven.”

Partner van financiële dienstverleners

Waeg beschikt over een uitgebreide portfolio in sectoren als productie, gezondheidszorg en biowetenschappen. Het lijstje internationale referenties in de financiële wereld oogt al even impressionant: van CaixaBank over La Banque Postale tot AXA Assurcrédit. Binnen die cases optimaliseert Waeg processen met onder meer callcenterondersteuning met behulp van Salesforce en IBM Watson, de implementatie van de Sales en Service Cloud voor de onboarding van nieuwe klanten en lead- en contractmanagement voor een betere visibiliteit. Niet toevallig schuilt er als IBM-dochteronderneming ook altijd een stevige AI-laag achter de door Waeg gerealiseerde projecten.

Klant- en medewerkersprocessen prioritair

“Banken en verzekeraars staan vandaag voor grote uitdagingen op het vlak van wendbaarheid en flexibiliteit”, stelt Philippe Bauwens. “Dat gebeurt tegen een achtergrond van een almaar strengere regulering en een toevloed van disruptieve uitdagers. Als reactie proberen veel financiële spelers hun legacysystemen in allerijl te moderniseren. Een overhaaste aanpak resulteert veelal in falende projecten of het missen van de vooropgestelde doelen. Waeg opteert voor een prioritering met kortetermijndoelstellingen voor processen met een hoge waarde en lage risico’s. Minder wendbare infrastructuuraanpassingen geven we meer tijd, zodat die meteen optimaal worden opgeleverd. Op die manier zorg je ervoor dat de klant- en medewerkersgerichte processen in de frontend altijd meteen mee bewegen met de markt- en maatschappijevoluties, ongeacht de fase waarin je digitale transformatie zich bevindt.”

Maak kennis met Waeg op Salesforce World Tour Essentials, op 16 mei 2024 in Mechelen. Onze experts lichten graag toe hoe jouw onderneming de juiste digitalisatiegolven vangt.