Belgische e-aankopen met kredietkaart blijven groeien

U en ik hebben in 2006 meer dan de helft (55 procent) meer uitgegeven met een kredietkaart op het internet. Vorig jaar en in 2004 bedroeg dat groeicijfer nog 90 procent: moeilijk om beter te doen.

De Belgische bedrijfswereld heeft het er nog steeds niet het Beloofde Land in gezien, zo [bleek onlangs nog uit een studie van InSites], maar in consumentenland blijft e-commerce een enorme opwaartse dynamiek kennen. Een quasi verdubbeling van het online aankoopvolume met kredietkaarten zat er dit jaar niet meer in. Maar een groei van 55 procent kan de Bank Card Company, sinds midden vorig jaar onderdeel van Atos Origin, nog ten zeerste bekoren. De Tijd kon de recentste cijfers inkijken.Vorig jaar bedroeg het aandeel van e-aankopen in het totale aankoopvolume via kredietkaarten 3,7 procent. Dit jaar is dat cijfer opgetrokken naar 5 procent. In harde cijfers betekent dat 610 miljoen euro van de 11,856 miljard euro die de Belgen het voorbije jaar uitgaven met hun Visa-kaart of MasterCard. Vorig jaar was dat nog 397 miljoen euro op ongeveer 10,5 miljard euro. De BCC noemt de betere veiligheid en daardoor het grotere vertrouwen van de consument als belangrijkste verklarende factor.Vandaag hebben 2,85 miljoen Belgen een kredietkaart. Drievierde van hen werkt met Visa. In 2006 gebruikten al die mensen samen hun kaarten 111,9 miljoen keer.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content