Selligent lanceert analytische CRM-tool

Selligent AnalytiX combineert de operationele en de analytische processen van de klantenrelaties.

De leveranciers van zogenaamde operationele CRM voegen steeds vaker een analytische laag toe aan hun software. Een systeem voor het beheer van klantenrelaties zou immers nog veel meer toegevoegde waarde bieden als het mogelijk is om intelligente gegevens (business intelligence) uit de ruwe CRM-gegevens te destilleren. Siebel heeft zich bijvoorbeeld duidelijk gepositioneerd als BI-leverancier, en gaat op die manier de concurrentie aan met bedrijven als Business Objects, SAS en Cognos.De Belgische CRM-leverancier Selligent volgt die trend met de lancering van Analytix, een module voor analytische CRM die het integreert in zijn zijn operationele CRM-oplossingen. De toepassing biedt verschillende dashboards en grafieken die de de beslissingen van bedrijven over hun klantenrelaties moeten vergemakkelijken. Het nieuwe product werd intern door Selligent ontwikkeld;”~Analytix maakt ook gebruik van de informatie uit andere databases zoals ERP-systemen of Supply Chain Management”, zegt André Lejeune, CEO van Selligent.De toegevoegde waarde van Analytix komt voort uit zijn transparante integratie in Selligent, maar de software staat tegelijk open voor andere omgevingen (BO, Excel of Microsoft Reporting Services). Dat is interessant voor bedrijven die hun gewoonten op het vlak van rapportering niet willen wijzigen, of die evolueren in heterogene omgevingen. Selligent is niet van plan om zijn analytische technologie ook los van zijn klassieke CRM-product aan te bieden, ook al is dat in theorie mogelijk.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content