Telefónica tekent marketingdeal met ‘s werelds beroemdste kok

Goed kunnen koken is tegenwoordig een goudmijn. Dat begrijpt ook de Spaanse telecomreus Telefónica, want het sloot een marketingdeal met de Spaanse kok Ferran Adrià van elBulli.

Goed kunnen koken is tegenwoordig een goudmijn. Dat begrijpt ook de Spaanse telecomreus Telefónica, want het sloot een marketingdeal met de Spaanse kok Ferran Adrià van elBulli.

Telefónica en Ferran Adrià sloten deze week een overeenkomst voor vier jaar. De chefkok van El Bulli staat bekend om zijn innovatief gebruik van technologie bij het creëren van zijn gerechten. Adrià heeft aangekondigd dat hij in 2012 de deuren van zijn restaurant aan de Costa Brava sluit om het te transformeren in een uniek ‘laboratorium’.

De Spaanse telecomoperator gaat nu de kosten van de herinrichting van El Bulli voor haar rekening nemen. Ferran Adrià zal ook over de hele wereld als ambassadeur van Telefónica optreden. Zo plannen ze creatieve activiteiten in steden als New York, Londen, Buenos Aires en Berlijn. Het gaat om trainingscursussen, meetings met executives en klanten en conferenties met een sterke technologische inslag. Het restaurant komt van ver op telecomvlak: toen het in 1977 een telefoonaansluiting kreeg, kostte dat een fortuin. Er diende zeven kilometer kabel te worden getrokken voor één abonnee.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content