Dropbox onderuit, oorzaak onbekend
Cloudopslagdienst Dropbox kampte met problemen op zondag. Het bedrijf zelf geeft geen commentaar.
De panne deed zich voor op zondag tussen 4u ‘s morgens en 11 uur in de voormiddag Belgische tijd. Verschillende meldingsites merkten op dat de website of de dienst niet bereikbaar waren op dat moment.
Dropbox zelf blijft vrij stil rond de panne. Tijdens de storing kwam er geen bevestiging of extra info. Nadien wist het bedrijf via zijn twitteraccount tegenover een gebruiker wel te bevestigen dat de problemen waren opgelost.
@khalilhanasir Hi there, apologies for the inconvenience earlier. We’re back up and running now!
— Dropbox (@Dropbox) 30 augustus 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De opslagdienst is al enkele jaren bijzonder populair bij consumenten en kreeg daarom intussen ook al concurrentie van Google, Microsoft en Amazon die elk ook online cloudopslag deels gratis aanbieden. De laatste tijd probeert Dropbox ook een zakelijk publiek aan te spreken, onder meer met de recente overname van Clementine.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier