Sonos geeft – als goedmakertje voor app-miserie – extra jaar garantie
Veel bezitters van een Sonos multiroom-muzieksysteem hebben een aantal lastige maanden achter de rug. Na een update ging het in mei helemaal mis met de app en stapelden de bedieningsproblemen zich op. Zo’n tachtig procent van de fouten is intussen gerepareerd, maar Sonos voelt zich genoodzaakt om enkele gestes te doen aan zijn community.
De belangrijkste toezegging die Sonos doet, is het verlengen van de garantieperiode. Alle homecinema-systemen en thuisspeakers die bij gebruikers momenteel in garantie zijn, krijgen er één jaar extra garantie bovenop.
De fabrikant laat verder weten om de twee tot vier weken bijgewerkte mobiele softwareversies uit te brengen, om de software-ervaring te optimaliseren en verbeteren. Daarbij zullen grote veranderingen in de toekomst geleidelijk worden doorgevoerd: in mei ging het nog om een compleet vernieuwde app, waarbij sommige bestaande functionaliteiten van de ene op de andere dag niet meer werkten.
Om het belang van deze toezeggingen te benadrukken, aldus Sonos, zal geen enkel lid van het Executive Leadership Team een jaarlijkse bonusuitkering accepteren voor het fiscale jaar oktober 2024 – september 2025, ‘tenzij het bedrijf erin slaagt de kwaliteit van de app-ervaring te verbeteren en het klantvertrouwen te herstellen’.
Sonos-gebruikers niet onverdeeld gelukkig met vernieuwde app
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier