Twitter is helft van advertentie-inkomsten kwijt

Elon Musk. © Getty Images

Twitter krijgt momenteel de helft minder inkomsten uit advertenties binnen dan voor de overname door Elon Musk. Dat heeft de excentrieke miljardair zelf gezegd op de sociaalnetwerksite.

“We hebben nog altijd een negatieve kasstroom, door een daling van de advertentie-inkomsten met 50 procent, in combinatie met een zware schuldenlast”, zei Musk in een antwoord op een Twitter-gebruiker. “We moeten een positieve kasstroom bereiken voor we de luxe hebben om andere dingen te doen.” Musk nam Twitter in oktober voor 44 miljard dollar over.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Hij zei dat hij van de microblogsite “een bastion van vrije meningsuiting” wilde maken. Zo maakte hij komaf met het levenslang verbannen van bepaalde personen op Twitter. Hij voerde ook verscheidene grote veranderingen door, zoals het blokkeren van tweets voor mensen zonder account en limieten op het aantal berichten dat gebruikers kunnen lezen.

De ingrepen baren adverteerders zorgen. Veel van hen beslisten daarom om, al dan niet tijdelijk, geen reclame meer te maken via Twitter. Het verlies aan advertentiekosten is een zware klap voor de sociaalnetwerksite: zowat 90 procent van de inkomsten van het platform kwamen van reclame. Intussen lanceerde Twitter wel al de betalende dienst Twitter Blue.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content