Base telt 321.000 niet-actieve klanten

07/11/05 om 00:00 - Bijgewerkt op 06/11/05 om 23:59

Bron: Datanews

Gsm-operator Base telt 321.000 niet-actieve prepaid klanten die de jongste drie maanden amper of niet gebeld hebben. Mogelijk worden die geschrapt als gevolg van het 'disconnectiebeleid' van moedermaatschappij KPN.

De mobiele operator Base kreeg er in het derde kwartaal 81.000 nieuwe klanten bij en brengt daarmee het totaal aantal op 1,9 miljoen. Eerder gaf topman Stan Miller aan dat hij de beoogde 2 miljoen klanten eind dit jaar mogelijk wel zal halen. Maar uit het persbericht over de kwartaalresultaten van moedermaatschappij KPN blijkt dat Base liefst 321.000 niet-actieve klanten telt. De strikte definitie van een niet-actieve klant is dat het om iemand gaat die de laatste drie maand niet gebeld heeft met zijn sim-kaart."Het zijn grotendeels klanten die tussen twee promoties gevallen zijn. Wij proberen hen nu te overtuigen om voor 'Base voordeel' of 'Base unlimited' te kiezen," vertelt woordvoerder Bart Vandesompele. In beide gevallen gaat het om een abonnementsformule.Moedermaatschappij KPN wil echter werk maken van zijn 'disconnectiebeleid' waarbij niet-actieve klanten geschrapt worden in de cijfers. Zo heeft KPN in Nederland 700.000 niet-actieve prepaid klanten uit z'n cijfers gehaald. Volgens het persbericht zullen ook E-Plus en Base hun disconnectiebeleid herzien. E-Plus in Duitsland heeft zelfs 956.000 niet-actieve klanten. KPN wil zijn marktaandeel voortaan meten in omzet en niet langer in aantal abonnees. Dat moet volgens KPN de aandacht richten op omzetvergroting.

Onze partners