BO gelooft in on-demand BI voor kmo's

19/03/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 18/03/07 om 23:59

Bron: Datanews

Bernard Liautaud, voorzitter en oprichter van Business Objects, erkent dat zijn bedrijf de kmo's benaderde zoals het met de grote bedrijven deed. Dat zal veranderen met crystalreports.com, het SaaS-aanbod van BO.

Bernard Liautaud, de oprichter van Business Objects (momenteel chief strategy officer), is één van dé figuren uit de wereld van de business intelligence. In een exclusief interview met Data News bevestigt hij dat de midmarketstrategie van zijn bedrijf uiting krijgt in softwarediensten in asp-vorm (software as a service of 'SaaS'). "Meer dan een derde van onze wereldwijde omzet komt al uit dat segment. Maar totnogtoe benaderden we de midmarket in feite op dezelfde manier als de enterprisemarkt - dezelfde producten, dezelfde verkoop- en marketingaanpak."Business Objects zal de kmo's voortaan dus trachten te verleiden met zijn BI-aanbod 'op aanvraag' crystalreports.com, een soort online "report delivery mechanism". Crystalreports.com is eigenlijk het resultaat van de overname van Nsite Software vorig jaar. "Nsite Software had geen business intelligence producten maar wel dat SaaS-model."Anderhalve maand geleden kondigde het Belgische filiaal van Business Objects een [herschikking aan van de commerciële benadering] van de Crystal Decisions-producten om de kmo-markt beter te kunnen bespelen. Daar kan het 'software as a service'-aanbod dus aan worden toegevoegd.

Onze partners