Internetsector lanceert online geldinzamelingsproject "Give Kids a Chance"

15/07/09 om 03:00 - Bijgewerkt om 02:59

Bron: Datanews

"Give Kids a Chance" is de grootste geldinzameling ooit gerealiseerd via het internet en is bestemd voor de bescherming van kinderen op het internet alsook voor straatkinderen.

"Give Kids a Chance" is de grootste geldinzameling ooit gerealiseerd via het internet en is bestemd voor de bescherming van kinderen op het internet alsook voor straatkinderen.

["Give Kids a chance"] is een initiatief van de internetsector en wordt gesteund door Child Focus en Dynamo International. Het webagentschap LBi België is verantwoordelijk voor het creatief concept van het project.

Aan het project nemen ongeveer 250 bedrijven deel, waarbij alles zich 100 procent online afspeelt. Een doelgerichte communicatiecampagne brengt de internauten naar een website die hun het doel van het project uitlegt en waar ook de gelegenheid is om geld te doneren op verschillende manieren.

De communicatiecampagne wordt geschonken door verschillende Belgische uitgevers en portals verenigd bij het Interactive Advertising Belgium (IAB) en Digital Media Association (DMA). Deze campagne zal alle online applicaties van de digitale communicatie, zoals onder andere Facebook, Twitter en MySpace, toepassen.

"De bedoeling is om 1 procent van de totale mediaruimte op het internet te beheersen gedurende de zomer", aldus Dirk Depover van Child Focus. "We hopen met de campagne minimum 120.000 euro in te zamelen. De site werd om middernacht geactiveerd, 18 minuten later hadden we al een eerste gift ontvangen."

Van de gegeven donaties gaat 50 procent naar de twee verenigingen Child Focus en Dynamo International. De overige 50 procent wordt toegewezen aan projecten die in dezelfde lijn liggen van de campagne en die de bescherming van kinderen voorop stelt. De selectie van deze projecten wordt toevertrouwd aan de Koning Boudewijnstichting.

Bron: Belga

http://www.givekidsachance.be

Onze partners