Klachten tegen Mobistar over nieuwe iPhone

29/06/09 om 11:00 - Bijgewerkt om 10:59

Bron: Datanews

Een 'Apple Premium Reseller' (APR), de winkel Abelsys, heeft besloten klacht in te dienen tegen Mobistar bij de Brusselse handelsrechtbank. Abelsys verwijt Mobistar misleidende reclame te voeren en oneerlijke handelspraktijken.

Een 'Apple Premium Reseller' (APR), de winkel Abelsys, heeft besloten klacht in te dienen tegen Mobistar bij de Brusselse handelsrechtbank. Abelsys verwijt Mobistar misleidende reclame te voeren en oneerlijke handelspraktijken.

Voor de lancering van de nieuwe iPhone 3GS heeft Abelsys amper 26 toestellen gekregen, waarvan dan nog 10 van de oudere versie iPhone 3G. "Mobistar bevoordeelt net als tijdens de lancering van de iPhone 3G duidelijk de Mobistar Centers ten nadele van de APR's. We weten niet wat we moeten zeggen aan onze klanten. Deze keer gaat het ons om het principe, want er was ons beloofd dat het deze keer anders zou gaan", aldus Alain Marsily van Abelsys.

Mobistar legt uit dat ze ervoor gekozen hebben om de nieuwe smartphone te verkopen op 7 verkooppunten, tussen 7 en 9 uur. "Er waren 150 mensen aanwezig. Als we meer stock hebben, kunnen we beter bevoorraden."

Volgens L'Echo en La Libre Belgique is er ook een tweede klacht bij de FOD Economie van Test-Aankoop. Die is vooral gericht tegen tariefverhogingen voor dataverkeer, die gebruikers van de iPhone aanbelangen.

Bron: Belga

Onze partners