Top tien van mythes rond e-commerce

04/04/06 om 00:00 - Bijgewerkt op 03/04/06 om 23:59

Bron: Datanews

Bedrijven maken zichzelf wat wijs als ze denken dat het gemakkelijk is om de stap te maken naar een online winkel, aldus een nieuw onderzoek. De bevindingen in de studie , uitgevoerd door e-commercebedrijf Digital River, onthullen een aantal mythes rond de keuze voor e-commerce.

Zo leeft onder meer het geloof dat een bedrijf 'wereldwijd aanwezig' is vanaf het moment dat het kredietkaarten en PayPal aanvaardt, en dat e-commerce iets is "dat de it-afdeling zal afhandelen"."Een e-commerce website bouwen is niet zo evident," klinkt het bij Digital River. "Door deze mythes te publiceren zullen bedrijven hopelijk onnodige problemen en geldverlies vermijden."De mythe-top tien:1. Een e-commerce-site maakt het voor bedrijven mogelijk om handel te drijven zonder complicaties.2. Vanaf het moment dat een bedrijf kredietkaarten en PayPal kan accepteren, wordt het een wereldwijde firma.3. E-commerce zal de inkomsten van eender welk bedrijf een boost geven.4. Klanten zullen gemakkelijk op de website van het bedrijf terechtkomen. Bijkomende marketing of merchandising is niet nodig.5. Bedrijven kunnen hun producten online niet agressief genoeg marketen als ze hun producten via een reseller verkopen.6. E-commerce is een project voor de it-afdeling en vereist weinig input van buitenaf.7. Agressieve marketing zorgt voor slechte wil bij de klanten.8. Navigatiegemak is niet zo belangrijk.9. Potentiële klanten zullen er wel vanuit gaan dat een website legitiem is.10. Bedrijven kunnen niet rechtstreeks aan kmo's verkopen via websites."Bedrijven die iets te verkopen hebben, kunnen het zich niet meer veroorloven om de potentiële omzetverhoging te negeren die het internet in zich draagt," aldus nog Digital River.

Onze partners