De website The Markup berichtte onlangs dat zo'n 78 miljoen gebruikers volgens Facebook interesse hadden in pseudowetenschap. De techsite schreef dat het zelf tegen betaling ook een bericht onder de aandacht kon brengen bij die groep.

Nepgeneesmiddelen

Bedrijven die adverteren op Facebook, kunnen kiezen welke doelgroepen ze willen bereiken. Het bestaan van de doelgroep pseudowetenschap ligt gevoelig nu Facebook de verspreiding van misleidende informatie over het coronavirus wil aanpakken.

Op sociale media circuleert veel onjuiste informatie over het virus. Het gaat onder meer om berichten over nepgeneesmiddelen en onbewezen theorieën over de herkomst van covid-19.

De website The Markup berichtte onlangs dat zo'n 78 miljoen gebruikers volgens Facebook interesse hadden in pseudowetenschap. De techsite schreef dat het zelf tegen betaling ook een bericht onder de aandacht kon brengen bij die groep.Bedrijven die adverteren op Facebook, kunnen kiezen welke doelgroepen ze willen bereiken. Het bestaan van de doelgroep pseudowetenschap ligt gevoelig nu Facebook de verspreiding van misleidende informatie over het coronavirus wil aanpakken.Op sociale media circuleert veel onjuiste informatie over het virus. Het gaat onder meer om berichten over nepgeneesmiddelen en onbewezen theorieën over de herkomst van covid-19.