Teradata koopt Aprimo
Teradata legt 400 miljoen euro op tafel voor Aprimo.
Teradata legt 400 miljoen euro op tafel voor Aprimo.
Teradata zegt met de aankoop van Aprimo meer actief te worden op het gebied van grootzakelijke applicaties in plaats van alleen maar enterprise datawarehousing. Ook wordt het sterker in de cloud.
Aprimo levert immers on-demand marketingsoftware die data analyseert waarna marketing- en advertentiecampagnes worden opgezet. De producten van Aprimo zijn onder andere Marketing Studio B2C en Aprimo Marketing Studio B2B. In augustus 2010 werd Aprimo Mobile aangekondigd. Dat is een marketingoplossing waarmee je van iedere plaats en op elk moment activiteiten als campagnemanagement, e-mailmarketing en leadmanagement kan beheren via smartphones, zoals de iPhone en BlackBerry.
Aprimo heeft een aantal grote multinationals als klant, zoals Bank of America, Bouygues Telecom, Honda, Essent, M&S Mode, Ingram Micro en Wal-Mart. Aprimo haalde volgens analisten in 2010 ongeveer 80 miljoen dollar omzet.
Teradata is net zoals Oracle, EMC en IBM bezig om het portfolio van analytische software uit breiden. In ons land heeft het onder meer Belgacom en Telenet als grote referenties.
In samenwerking met Computable
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier