DAD werkt aan nieuwe identiteit
Binnen de pan-Europese logica van het moederbedrijf LBI werkt het webagentschap DAD aan een nieuwe identiteit, zijnde LBI Belgium.
In augustus laatstleden stapten de respectievelijk Zweedse en Nederlands-Zweedse webagentschappen Framfab en LB Icon (zelf product van de fusie tussen Lost Boys en IconMedilab) in het huwelijksbootje. Ze baarden met LBI International een nieuwe reus voor multimedia- en digitale diensten voor bedrijven. LBI wordt in België vertegenwoordigd door DAD, dat LB Icon in 2005 van Belgacom overnam.Na twee jaren waarin LBI zich vooral bezighield met de consolidatie van zijn aanwezigheid in zijn sleutelgebieden (Groot-Brittannië, Scandinavië, Nederland), strekt de groep nu ook zijn pan-Europese benadering uit over de ‘kleinere’ landen. Almaar vaker worden de contracten met grote multinationals aanvankelijk beheerd vanuit een centraal punt en vervolgens omgezet in de verschillende landen.In de logica van die internationale benadering werkt DAD aan een nieuwe identiteit, die uiting zal vinden in een naamsverandering, LBI Belgium.Volgens Benoït Lips, oprichter van DAD, heeft het Belgische filiaal enkele troeven op Europees niveau: hoewel het niet Londen of Parijs is, in Brussel en België huizen toch tal van Europese zetels van grote bedrijven. Daarnaast, in de logica waarin elk land almaar meer een expertise ontwikkeld die gelinkt is aan zijn historiek, kan LBI Belgium in de toekomst de specialisaties in telecom- (erfenis van Belgacom) en in de automobielsector (ons land is een belangrijk productiecentrum) laten gelden. Uiteindelijk hebben grote klanten altijd nood, aldus Lips, aan een tussenstation op de lokale markt.LBI International kon de voorbije maanden een ‘pro forma’-groei voorleggen van 15 procent. Dat is een groeicijfer dat ongezien is sinds de glorietijd van de dotcoms. Maar de groei is in elk geval meer gematigd in België, met een stabiele omzet rond 6,8 miljoen euro in 2005, evenals een stabiel werknemersaantal van zo’n 70 mensen. “De internationale tweecijferige groei is vooral te danken aan een duidelijke herneming van de investeringen in het web in Groot-Brittannië en Scandinavië. Die wordt gestuwd door self-service-oplossingen en door alles wat te maken heeft met zoekmachineoptimalisatie,” legt Benoït Lips uit. De Belgische klanten blijken veel conservatiever te zijn.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier