De Gentse horeca-platformen Dorst en Billy gaan voortaan samen verder. Beiden bedienen dezelfde markt en willen zo sneller de Benelux en de rest van Europa veroveren.

Meer tijd voor inzicht, minder tijd steken in het verwerken en interpreteren van data: dat is wat de aiGUST accountants en fiscalisten met zijn platform wil bieden. Tegen eind dit jaar wil de Leuvense start-up klaar zijn om zijn oplossing op de eerste klanten los te laten.

Supermarktketens en andere retailers zitten op een berg data. Daar kunnen ze geld uit halen, als ze al die gegevens goed inzetten. Tegelijk willen fabrikanten graag inzicht in hoe hun producten het doen, en of hun klanten gemaakte afspraken wel nakomen. De Oost-Vlaamse start-up Impaqtr wil die twee dingen met een SaaS-platform samenbrengen.

Een virtuele tour waarbij je niet alleen een realistisch beeld van een ruimte krijgt, maar waarbij je voor bijkomende info desgewenst rechtstreeks naar partners wordt doorverwezen. Dat is wat de Antwerpse start-up 3-DEE zijn klanten te bieden heeft. Na nauwelijks een jaar blijkt het een gat in een door covid-19 geschapen markt.

De Belgische starter, die een AI-gestuurd platform maakt dat onder meer trends opsnort, gaat tanken bij Ageas en het Capricorn Digital Growth Fund.

De Antwerpse start-up Survey Anyplace gaat vanaf nu door het leven als Pointerpro. 'We doen ondertussen immers veel meer dan klanten helpen enquêtes af te nemen, dus de vlag dekte de lading niet meer', klinkt het bij CEO Stefan Debois.

Data News Jobs